Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

El Greco

0 Tovább

Dürer és a metszetek 2.

Gombrich Mester Művészeti Tanodájának eheti foglalkozásán Dürerrel és az általa nagyon kedvelt metszet készítési technikával ismerkedtünk.

Rendhagyó módon a foglalkozás nem elméleti résszel indult.

A gyermekeknek először is el kellett készíteni egy alapot, melyet aztán Dürer által inspirálva kellett elkészíteni.

A technika az általános iskolai rajzórákon is gyakran előforduló karckép készítési mód volt.

A gyermekek elsőként színes zsírkrétákkal színezték be a teljes lap felületét. Lehetett ez monokrom felület, lehetett egészen absztrakt is, volt, aki előre gondolkodott és színeit és azoknak elhelyezkedését már a később megszülető műhöz igazította.

Ezután vékonyan, ám teljesen fedve a lapot, fekete tempera réteget festettek a lapra. Ügyelniük kellett a festék mennyiségére, annak egyenletes elosztására.

Amíg a munkák száradtak, rátértünk a rövid elméleti részre.

Mivel a rézkarc rendkívül bonyolult eljárás, mi a rézmetszet és a fametszet tulajdonságairól és különbözőségeiről beszélgettünk.

Nagyon nagy vonalakban a legjellemzőbb tulajdonságokat tárgyaltuk csak.

Ezek után Dürer kedvelt témáiról beszélgettünk, majd visszatekintettünk elmúlt foglalkozásainkra, milyen téma, technika hasonlítható az aktuális témához.

Dürer több művén is megkerestük jellegzetes szignóját, majd mindenkinek meg kellett terveznie a saját monogrammjából a saját, egyedi szignóját.

Az alkotás második részében, az előre elkészített alaplapokra kellett megrajzolni a műalkotást, többnyire Dürer csodálatos állatképei alapján.

0 Tovább

Dürer és a metszetek

0 Tovább

A freskófesztészet Michelangelo Sixtus-kápolna 2.

Gombrich Mester Művészeti Tanodájának újabb foglalkozásán Michelangelo fantasztikus és óriási mennyzetefreskóján keresztül ismertük meg a freskófestészet technikáját. A Sixtus-kápolna 540 m2-es freskója csodálatos példája ennek a technikának, nemcsak a festészeti eljárás különlegessége miatt, hanem a megfestett témák, a szereplők és az építészeti elemek miatt is.

A foglalkozás elején rövid elméleti bevezető után, részletesen megvizsgáltuk a 9 központi téma ábrázolását. Megkerestük azokat a kísérő motívumokat, melyek minden központi kép mellett megtalálhatóak, próbáltuk megfejteni ki kicsoda lehet a melléfestett attributumok alapján.

Ezután áttekintettük egyben az egész alkotást, majd röviden kitértünk a falon látható szintén monumentális méretű és rendkívül mozgalmas Utolsó ítélet című festményre is.

Ezután a gyermekekre várt a feladat, hogy a freskószelvényeket a megfelelő sorrendben összerakják, felidézzék a rajtuk látható eseményeket, szereplőket.

A foglalkozás alkotó részén ugyanezen szelvényeket kapták meg a gyermekek, fekete-fehér nyomtatásban. Rájuk várt a feladat, hogy az eredeti színeket követve, akvarell ceruzával teljessé tegyék a freskórészleteket.

Mivel a freskókészítés legfontosabb ismeréve, hogy nedves felületre dolgozik a festő, - ám mi ezt tantermi körülmények között nem tudtuk megvalósítani - a gyermekek nem festés előtt nedvesítették a felületet, hanem a színezés után vizes ecsettel dolgozva, az akvarellceruza tulajdonságait kihasználva hoztak létre, festményhez, freskóhoz hasonló felületet.

A sok beteg és a foglalkozás rövidsége miatt még nem teljes egészében tudtuk elkészíteni a freskót, de a gyermekek lelkesen vitték haza műveiket, hogy otthon még dolgozzanak rajta.

0 Tovább

A freskófestészetMichelangelo Sixtus-kápolna

0 Tovább

gombrichtanoda

blogavatar

Gombrich Mester Művészeti Tanodája Művészettörténet Vizuális nevelés Alkotásmódszertan Veszprém városában működő művészeti tanoda mindennapjait bemutató blog. Foglalkozások, művészeti témanapok, születésnapi zsúrok! www.facebook.com/gombrichtanoda

Utolsó kommentek