Gombrich Mester Művészeti Tanodájának újabb foglalkozásán Michelangelo fantasztikus és óriási mennyzetefreskóján keresztül ismertük meg a freskófestészet technikáját. A Sixtus-kápolna 540 m2-es freskója csodálatos példája ennek a technikának, nemcsak a festészeti eljárás különlegessége miatt, hanem a megfestett témák, a szereplők és az építészeti elemek miatt is.

A foglalkozás elején rövid elméleti bevezető után, részletesen megvizsgáltuk a 9 központi téma ábrázolását. Megkerestük azokat a kísérő motívumokat, melyek minden központi kép mellett megtalálhatóak, próbáltuk megfejteni ki kicsoda lehet a melléfestett attributumok alapján.

Ezután áttekintettük egyben az egész alkotást, majd röviden kitértünk a falon látható szintén monumentális méretű és rendkívül mozgalmas Utolsó ítélet című festményre is.

Ezután a gyermekekre várt a feladat, hogy a freskószelvényeket a megfelelő sorrendben összerakják, felidézzék a rajtuk látható eseményeket, szereplőket.

A foglalkozás alkotó részén ugyanezen szelvényeket kapták meg a gyermekek, fekete-fehér nyomtatásban. Rájuk várt a feladat, hogy az eredeti színeket követve, akvarell ceruzával teljessé tegyék a freskórészleteket.

Mivel a freskókészítés legfontosabb ismeréve, hogy nedves felületre dolgozik a festő, - ám mi ezt tantermi körülmények között nem tudtuk megvalósítani - a gyermekek nem festés előtt nedvesítették a felületet, hanem a színezés után vizes ecsettel dolgozva, az akvarellceruza tulajdonságait kihasználva hoztak létre, festményhez, freskóhoz hasonló felületet.

A sok beteg és a foglalkozás rövidsége miatt még nem teljes egészében tudtuk elkészíteni a freskót, de a gyermekek lelkesen vitték haza műveiket, hogy otthon még dolgozzanak rajta.