Gombrich Mester Művészeti Tanodájának eheti foglalkozásán Dürerrel és az általa nagyon kedvelt metszet készítési technikával ismerkedtünk.

Rendhagyó módon a foglalkozás nem elméleti résszel indult.

A gyermekeknek először is el kellett készíteni egy alapot, melyet aztán Dürer által inspirálva kellett elkészíteni.

A technika az általános iskolai rajzórákon is gyakran előforduló karckép készítési mód volt.

A gyermekek elsőként színes zsírkrétákkal színezték be a teljes lap felületét. Lehetett ez monokrom felület, lehetett egészen absztrakt is, volt, aki előre gondolkodott és színeit és azoknak elhelyezkedését már a később megszülető műhöz igazította.

Ezután vékonyan, ám teljesen fedve a lapot, fekete tempera réteget festettek a lapra. Ügyelniük kellett a festék mennyiségére, annak egyenletes elosztására.

Amíg a munkák száradtak, rátértünk a rövid elméleti részre.

Mivel a rézkarc rendkívül bonyolult eljárás, mi a rézmetszet és a fametszet tulajdonságairól és különbözőségeiről beszélgettünk.

Nagyon nagy vonalakban a legjellemzőbb tulajdonságokat tárgyaltuk csak.

Ezek után Dürer kedvelt témáiról beszélgettünk, majd visszatekintettünk elmúlt foglalkozásainkra, milyen téma, technika hasonlítható az aktuális témához.

Dürer több művén is megkerestük jellegzetes szignóját, majd mindenkinek meg kellett terveznie a saját monogrammjából a saját, egyedi szignóját.

Az alkotás második részében, az előre elkészített alaplapokra kellett megrajzolni a műalkotást, többnyire Dürer csodálatos állatképei alapján.