Gombrich Mester Művészeti Tanodájának újabb foglalkozásán Egyiptom művészetével foglalkoztunk. Az előző bejegyzésben látható az elméleti bevezetőhöz kapcsolódó előadás diasora.

Minden foglalkozás egy körülbelül fél órás elméleti résszel indul, ám a gyermekeknek nemcsak az elhamgzottakat kell figyelni, hanem egy kiosztott feladatlapon írásban is rögzíteniük kell a legfontosabb információkat. Az elméleti anyag számos képpel illusztrálva mesél adott művészettörténeti korszak építészetéről, festészetéről. A feladatlapon rajzos, kiegészítős feladatok is szerepelnek.

A foglalkozáson a piramisépítészetre és a síkművészetre fókuszáltunk.

Megtanultuk, ki, miért, és kikkel építtette a piramisokat, milyen feladatot látott el, milyen szabályokat kellett követni az építés során.

Ezután megvizsgáltuk a síkművészet fontosabb elemeit, fali képeket, domborműveket. Ezeket szemlélve megtanultuk a legelőnyösebb nézőpont elvét. Az emberábrázolás kapcsán, megpróbáltuk felvenni az egyiptomi képeken ábrázolt emberek testtartását, érthetően nem teljes sikerrel.

Az elméleti bevezető végeztével, a feladatlapok kitöltése után, kezdődött az alkotómunka.

Minden gyermek egy-egy papír piramis makettet kapott, melynek belső oldalaira kellett elkészíteniük saját egyiptomi falfestményüket. Az alkotás során végig be kellett tartani az egyiptomi ábrázolás szabályait, ügyelni a színkezelésre.

A téma és az ábrázolás hitelessége kedvéért az alkotás során a thébai sírban talált tavi kép végig kivetítve maradt.